Delirium | Recensie

Titel: Delirium
Serie: Delirium #1
Schrijver: Lauren Oliver
Pagina's: 432  pagina's
Versie: Paperback
Uitgeverij: The House of Books
Score: ★★★★★

Recensie

Allereerst wil ik zeggen dat ik van dystopische boeken hou en dat ik altijd super enthousiast ben als ik een andere dystopie kan lezen!

Een lange tijd geleden las ik een sampler die een paar hoofdstukken van Delirium bevatte, ik vond ze echt goed, dus had ik Delirium aan mijn to-read-lijst op Goodreads toegevoegd. En toen zei een vriendin dat  Delirium echt het beste boek aller tijden was, dus ik beloofde haar om Delirium lezen nadat ik klaar was met het boek dat ik op dat moment aan het lezen was.

Toen ik begon te lezen in Delirium, was ik meteen verkocht! Ik hield van het verhaal, dat 'liefde' een ziekte is en de procedure je kan genezen. Ik hield van het feit dat er mensen waren die de procedure niet wouden en 'streden' voor de liefde. En natuurlijk hield ik van Lena en Alex! God...

Het verhaal gaat over Lena en ze zal worden genezen in 95 dagen. Maar in die 95 dagen
gebeuren er een heleboel dingen. En het enige dat het belangrijkste is, is Alex.
Zal ze hem kiezen of ze zal kiezen voor de procedure? Zal ze kiezen voor vrijheid of veiligheid?
By the way, ik weet dat er een andere jongen zal voorkomen in het vervolg, maar ik ben team Alex, ik heb gewoon het gevoel dat hij is veel beter dan de andere jongen!

Delirium is een dystopisch boek dat me heeft gesloopt, dat me liet hunkeren naar het vervolg ... En als je Delirium niet hebt gelezen, wat de heck is er mis met je?! Nee grapje, maar je hebt moet het te lezen!!!